اجرای مراسم ترحیم عرفانی به همراه سازهای نی و دف
درگذشت

حسین پرتوی، عکاس لحظات ناب انقلاب درگذشت

خالق عکس معروف دیدار همافران با امام خمینی(ره) در جریان انقلاب 57، امروز یکشنبه (28 اردیبهشت) در سن 72 سالگی گذشت.

سیاوش پرتوی، فرزند آن مرحوم اعلام کرد: دقایقی پیش حسین پرتوی که مدت‌ها پیش در بستر بیماری بود، درگذشت.

او گفت: مرحوم حسین پرتوی از دیروز در کما بود و امروز ضربان قلب و تنفس نداشت و اورژانس امروز به منزل آن مرحوم آمده و دستگاه تنفس را قطع کرد. آن مرحوم سال‌ها از بیماری ALS رنج می‌برد.

زمان و مکان تشییع پیکر آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.

جزییات مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین پرتوی

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حسین پرتوی عکاس انقلاب و جنگ سه‌شنبه 30 اردیبهشت ساعت 9 صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

حسین پرتوی خالق عکس‌های مشهور انقلاب از ‌جمله دیدار همافران با حضرت امام (ره) یکشنبه ۲۸ اردیبهشت پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری در سن 72 سالگی درگذشت.

پرتوی متولد یکم دی ماه سال 1321 تبریز بود. وی کودکی خود را در جنوب تهران گذراند. از کودکی عاشق عکاسی بود و بعد از اتمام دوره سیکل دبیرستان تحصیل را‌‌ رها کرد و برای کار به روزنامه کیهان رفت. ابتدا در انبار روزنامه، بعد در آرشیو آن و سپس در لابراتوار آن مشغول به کار شد.

شور و شوقی که او برای فراگیری داشت مسئولین روزنامه را ترغیب می‌کرد که به او کار‌های مهم‌تر بدهند و بالاخره در سن هفده سالگی عکاس بخش ورزشی روزنامه شد. پرتوی کارش را با عکاسی خبری در شاخه‌های مختلف عکاسی ادامه داد و از عکس‌های معروف و به یاد ماندنی او می‌توان به بیعت همافران با امام، بسته شدن فرودگاه در دوره بختیار و اعدام سران رژیم سابق در دبیرستان علوی اشاره کرد.

این عکاس پیشکسوت و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران از سال 1385 از بیماری ALS رنج می‌برد و با شرایط ویژه تحت درمان و نگهداری بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا