اجرای مراسم ترحیم عرفانی به همراه سازهای نی و دف
مداح و گروه هنریسوالات و مقالات

چگونه گروه موسیقی ترحیم انتخاب کنیم ؟

بهترین گروه اجرای مراسم ترحیم عرفانی کدام است ؟

گروه موسیقی ترحیم

چگونه گروه موسیقی ترحیم عرفانی انتخاب کنیم؟

اجرای مراسم ترحیم و یادبود از مهم ترین بخش های برگزاری مراسم ترحیم میباشد و انتخاب گروه موسیقی ترحیم کمی دشوار است . بنا به رسوم مردم ایران از دیرباز مراسم های مختلفی پس از فوت عزیزان برای یاد و آمرزش عزیزان از دست رفته برگزار می شده است .

ترحیم عرفانی ، مداحی با نی و دف ، مداحی با نی ، موسیقی ترحیم از عناوین گروه های موسیقی ترحیم میباشد.

اجرای مراسم توسط مداح :

در گذشته و حال برای اجرای مراسم های ترحیم از قاریان قرآن ، مداحان و سخنرانان و روحانیون استفاده میشده است . پس از قرائت قرآن توسط قاری ، مداح شروع به اجرای مراسم با خواندن به اصطلاح زبان حال بازماندگان مراسم خود را شروع و با ذکر اهل بیت (ع) و روضه به پایان میرسد.البته تقریبا یک دهه میباشد که مداحان در کنار خود از نوازندگان نی هم استفاده میکنند و مراسم مداحی را به همراه ساز نی در مراسم ترحیم انجام میدهند.

جهت دعوت از قاریان و مادحین به نام کشور به صفحه دعوت از مداح مراجعه کنید.

دعوت از مداح
دعوت از مداح

اجرای مراسم توسط گروه موسیقی ترحیم :

اجرای مراسم ترحیم عرفانی به همراه سازهای عرفانی نی ، دف ، تار ، سه تار ، سنتور ، عود ، کمانچه و خواننده انجام میگیرد . با توجه به تغییر نگرش در فرهنگ استفاده از گروه موسیقی مراسم ترحیم و یادبود رو به افزایش است به همین میزان نیز گروه های مختلفی نیز به اجرای این گونه مراسم میپردازند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده میشود لذا انتخاب با توجه به تعدد گروه های مختلف کمی سخت میشود .

تفاوت اجرای مراسم ترحیم :

مذهبی :

مراسم مذهبی توسط مداح با قرائت قرآن و مناجات شروع میشود . اشعاری در وصف دنیا ، پدر و مادر اجرا میگردد . در اخر نیز روضه ای در مدح اهل بیت (ع) خوانده میشود .تعدادی از مداحان که مراسم های ترحیم را به شکل مداحی و نوحه خوانی اجرا میکردند سبک اجرای خود را عوض کرده اند .آنان به همراه سازهای نی و دف نیز به اجرای برنامه میپردازند .البته با توجه به سبک اجرا ، تقاوتی در نوع اجرا ایجاد نمی شود.

عرفانی:

گروه های دیگری نیز هستند که از خوانندگان سنتی و پاپ و تلیفیقی از اینها به همراه سازهای نی ، دف ، تار ، سه تار ، سنتور ، عود ، کمانچه استفاده میکنند که شکل کلی مراسم به مراسم ترحیم عرفانی شهرت یافته است .

اجرای مراسم ترحیم
اجرای مراسم ترحیم

تعدد این گروه ها باعث میشود انتخاب برای میزبان و برگزارکننده مراسم ترحیم سخت شود .  بهترین روش برای تصمیم گیری ، دیدن نمونه اجرا به صورت صوتی یا تصویری میباشد و مقایسه آنها با یکدیگر میباشد . اگر زمان لازم برای انتخاب دارید اصلا عجله نکنید . نمونه اجرای مراسم ترحیم گروه های مختلف را از طریق شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی ، حضور در مراسم و … دریافت کنید . نوع اجرا ، تبحر در نوازندگی ، چیدمان سازها ، صدای خواننده و اجرای خواننده و مدت زمان اجرا را ملاحظه کنید و سپس مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.البته وب سایت ایران ترحیم پس از بررسی های مختلف بهترین گروه های اجرای مراسم را معرفی میکند و ضمانت اجرای گروه را تضمین مینماید.

تک نوازی ساز نی :

البته مراسم ترحیم را نیز میتوان به صورت تکنوازی ساز نی و دیگر سازها انجام داد که نمونه تکنوازی نی مراسم در لینک زیر موجود است.

تک نوازی نی مراسم ترحیم

تک نوازی نی
تک نوازی نی

حتمن به خاطر داشته باشید که گروهی را که انتخاب میکنید تاکید کنید که خواننده همان باشد که در کلیپ و یا حضوری دیدید چون گروه هایی هستند که پس از هماهنگی اقدام به تعویض خواننده میکنند و با دلایل مختلف اقدام خود را توجیه میکنند.حتمن از گروه هایی دعوت کنید که مرجع مشخصی ( وب سایت های معتبر  خدمات ترحیم) برای معرفی خود دارند .

برای انتخاب گروه موسیقی ترحیم و رزرو حتمن موارد زیر را در نظر داشته باشید :

  • مقایسه گروه ها با یکدیگر
  • سابقه گروه موسیقی ترحیم
  • میزان توانمندی نوازندگان و خوانندگان
  • پایبندی مدیر گروه به تاریخ و زمان شروع مراسم
  • تیپ و شخصیت اعضای گروه
  • میزان هزینه و نوع پرداخت

گروه مورد تایید وب سایت ایران ترحیم :

وب سایت ایران ترحیم با سابقه چندین ساله اجرای مراسم ترحیم و معرفی خدمات مراسم ترحیم با همکاری موسسه خدمات مجالس هجران ، گروه موسیقی ترحیم آوای هجران را در سال 1385 با برترین نوازندگان و خوانندگان کشور به مدیریت آقای تقوی ، موسس وب سایت ایران ترحیم و موسسه خدمات مجالس ترحیم هجران گردآوری نموده است و مورد تایید وب سایت ایران ترحیم میباشد . حتمن نمونه اجرای گروه موسیقی ترحیم آوای هجران را با دیگر گروه ها مقایسه کنید و اقدام به رزرو گروه مورد نظر خود کنید . در زیر میتوانید اطلاعات گروه آوای هجران را مشاهده کنید.

ترحیم عرفانی آوای هجران
مراسم ترحیم با نی و دف ، تار

وب سایت :

www.AvayeHejran.ir 

www.AvayeHejran.com

تلفن : 09126170354 – 09396170354 تقوی ( مدیر گروه )

سوالات متداول :

 

 

 

اجرای مراسم ترحیم عرفانی چیست؟

مراسم ترحیم عرفانی به صورت اجرای موسیقی سنتی در فضایی عرفانی به همراه سازهای نی ، دف و تار میباشد که به اجرای تصنیف های مناسب برای مراسم ترحیم میپردازند. از بهترین گروه های اجرای مراسم ترحیم عرفانی میتوان گروه موسیقی ترحیم آوای هجران را نام برد که مورد تایید وب سایت ایران ترحیم میباشد.

مدت زمان اجرای مراسم ترحیم چقدر است؟

معمولا مدت اجرای مراسم ترحیم 45 دقیقه الی یکساعت میباشد .

برای انتخاب گروه موسیقی ترحیم چه کنیم ؟

در مقاله انتخاب گروه موسیقی ترحیم توضیحات کامل داده شد ولی به طور خلاصه از گروهی که مورد تایید ایران ترحیم است و همینطور صداقت ، تعهد ، اجرای حرفه ای تصنیف ها مورد نظر باشد.از کارهای گروه آوای هجران دیدن کنید.

برای اجرای مراسم ترحیم سیستم صوت مورد نیاز است؟

بله . سیستم حرفه ای صوت برای اجرای موسیقی بسیار لازم است و در کیفیت اجرا تاثیر بسزایی دارد.

تفاوت مداحی با نی و دف و ترحیم عرفانی چیست؟

مداحی با نی و دف در فضایی از اجراهای مذهبی است و گروه موسیقی ترحیم عرفانی در فضایی از موسیقی سنتی ایران زمین.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام . مطلب بسیار مفیدی بود.بسیار سپاسگزارم از مطلبی که برای انتخاب گروه موسیقی ترحیم ارائه کردید.واقعا به ما خیلی کمک کرد . از گروه ترحیم آوای هجران هم بسیار متشکرم . موفق باشید . یوسفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا