اجرای مراسم ترحیم عرفانی به همراه سازهای نی و دف
درگذشت

علیرضا سلیمانی درگذشت

علیرضا سلیمانی برنده اولین مدال طلای کشتی آزاد ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه ، 31 اردیبهشت ماه بر اثر سکته قلبی در کرج دار فانی را وداع گفت.

سلیمانی سنگین وزن طلایی کشتی ایران که او را به دلیل خیمه های سنگینش ، همه حریفان هم سن و سالش به خوبی می شناختند ، او در سال 1989 مارتینی در نبردی تاریخی توانست بوم گارتنر آمریکایی را شکست دهد و روی سکویی پرچم کشورمان به اهتزاز در بیاید که در رده های بعدی آن پرچم های آمریکا و روسیه بودند و بسیاری از رسانه های دنیا این اتفاق تاریخی که به فاصله چند ماه از درگذشت امام خمینی اتفاق افتاده بود را تعبیر همان شعار نه غربی ، نه شرقی امام خمینی قلمداد کردند.سلیمانی که از ورزشکاران محبوب و مردمی ایران زمین محسوب می شد به دلیل سکته قلبی دارفانی را وداع گفت. وی مدتی از عارضه قند وفشارخون رنج می برد و سرانجام صبح امروز به دیارباقی شتافت

سلیمانی بعد از پایان دوران قهرمانی به کار  ساخت و ساز و البته گاوداری صنعنتی مشغول بود. با انتشار خبر فوت این قهرمان ملی بسیاری از چهره های ورزش کشور از ساعتی قبل به سمت کرج رفتند تا در کنار خانواده مرحوم سلیمانی باشند.

افتخارات علیرضا سلیمانی:

 

– مدال طلای جهان در سال 1989 مارتینی سوئیس (تنها مدال آور طلایی سنگین وزن کشتی ایران در جهان)

– مدال طلای بازیهای آسیایی 1986 سئول

– مدالهای طلای آسیا در سالهای 1991، 1989، 1983، 1981 و 1979

سلیمانی در 26 آذر 1391 به عنوان «پهلوان‌باشی» کشور انتخاب شد.

ایران ترحیم درگذشت این پهلوان نامی ایران را به خانواده و همچنین جامعه کشتی و دوستداران علیرضا سلیمانی تسلیت می گوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا