اجرای مراسم ترحیم عرفانی به همراه سازهای نی و دف
برگزاری مجالس

خدمات مجالس ترحیم در مساجد

خدمات پذیرایی و اجرای مراسم ترحیم در مساجد

خدمات مجالس ترحیم در مساجد

پک میوه ، چای نسکافه ، حلوا و خرما ، آب میوه ، مداح ، مداحی با نی و دف

یکی از ارکان مهم مربوط به اموات برگزاری خدمات مجالس ترحیم میباشد از دیر باز مجالس مربوط به اموات شامل خاکسپاری شام غریبان و سوم وهفتم و چهلم و نهایتا یکمین سال اموات میباشد اما نکته حائز اهمیت در مورد برپایی این مراسمات میباشد.
که این امر باید به نحو احسن و با بهترین کیفیت برگزار گردد.


ایران ترحیم مرجع خدمات مجالس ترحیم

همیشه پیش از آنکه فکر کنیم اتفاق می افتد و بازماندگان با انبوهی از مشکلات عاطفی ، مالی ، حقوقی مواجه میشوند و پیدا کردن خدمات مورد نیاز مشکل میشود . ایران ترحیم با گردآوری مطالب مورد نیاز خدمات ترحیم اعم از : خدمات بهشت زهرا ، خدمات ترحیم ، اجرای مراسم ترحیم ، ترحیم عرفانی ، مداحی مراسم ترحیم ، مداحی با نی و دف ،تالار پذیرایی ، پک میوه ، رزرو مسجد ، خدمات پذیرایی مساجد و … سعی در یاری رساندن به شما را دارد.خدمات ترحیم


مسجد مناسب مجلس ترحیم

از ارکان مهم خدمات مجالس ترحیم انتخاب مساجدشاخص و مناسب میباشد که بستگی به ظرفیت و تعداد افراد و آشنایان بازماندگان دارد که همیشه در شهرهای بزرگ در مساجد (شبستان) و مصلای شهر برگزار میگردید که امروزه با گسترش شهرها مساجد دارای سالن های همایش مبله هستند و بعضی از مساجد در داخل شبستان صندلی چیده میشود و دارای تزیینات مناسب جهت مجلس ترحیم اعم از سیستم صوتی حرفه ای و حتی ویدئو پرژکتور برای پخش مراسم در قسمت بانوان میباشد.از امکانات دیگر مساجد داشتن آسانسور و حتی پله برقی برای دسترسی به سالن های ترحیم میباشند مساجد دارای مبله از مساجد شاخص شهر بوده که شناخته شده هستند و حتی مساجد تازه ساخته شده براساس آنها ساخته میگردد که همگی دارای این مزیت ها هستند پس از رزرو مسجد نکات زیر را به یاد داشته باشید :

واعظ ومداح

دیگر کاری که باید برای مجلس ترحیم انجام داد دعوت از مداح و واعظ مجرب میباشد که بتواند مجلس را بنحو احسن اجرا نماید مداحی که جهت مجلس ترحیم در مساجد می آیند معمولا با سبک و سیاق قدیمی و بصورت سنتی به اجرای مرثیه سرایی میپردازد و همچنین اجرا با سیستم صوتی حرفه ای که کار را برای واعظ ومداح آسان بنماید اما در بعضی از مجالس همراه با خواننده گروه نوازندگی نی و سازهای دیگر انجام میگردد که حال و هوای مجلس را حزن آلودتر مینماید این گروهها بیشتر در سالنهای همایش به اجرای برنامه میپردازند که شان و منزلت مسجد حفظ گردد.


اجرای مراسم ترحیم عرفانی آوای هجران

اجرای مراسم ترحیم عرفانی آوای هجران به همراه سازهای عرفانی نی و دف ، تار توسط برترین نوازندگان و خوانندگان کشورانجام میگیرد . سابقه طولانی اجرای مراسم ترحیم به همراه تخصص و تعهد تضمین کیفیت مراسم شما میباشد . اجرای مراسم ترحیم و یادبود ، سالگرد ، چهلم ، سوم ، شام غریبان در منازل ، سالنهای اجتماعات ، تالارهای پذیرایی ، هتل ها در تهران و شهرستان انجام میگیرد.

مدیریت گروه : آقای تقوی 09126170354 – 09396170354ترحیم عرفانی


حلوا و خرما

و دیگر فرآیند مهم خدمات مجالس ترحیم میتوان به تهیه حلوا و خرما که بستگی به انتخاب صاحبان عزا تهیه میگردد.حلوا و خرما در مجلس ترحیم بسیار مهم وضروری میباشد که انواع مختلف دارد که میتوان حلوا را با طعمهای متفاوت و در اشکال گوناگون بصورت تخته ای یا بروی تارت و با تزیین مختلف اعم از مغز پسته یا پودر نارگیل انجام داد و همچنین خرما را میتوان با مغز گردو و حتی مغزیجات تزیین های مختلف تهیه کرد.

پک میوه

دیگر فرایند انجام امور مربوط به خدمات مجالس ترحیم پذیرایی از مهمان با میوه و شیرینی میباشد که ذائقه ای عوض بنمایند اما چون میوه را نمیتوان بصورت باز پخش کرد امروزه در پک میوه پذیرایی که از قبل تهیه گردیده که در ظروف طلقی ویا در کارتونهای کوچک می باشد درون آن چند نوع میوه که میتوان از میوه های فصل استفاده کرد و از میوه هایی چون موز و سیب و خیار هم استفاده نمود و آبمیوه در طعمهای مختلف هم قرارداده میشود برای پذیرایی آماده میگردد که تنوع آن برحسب سلایق متفاوت میباشد.
اما دیگر فرایند پذیرایی نوشیدنی هایی است که معمولا برای مهمانان آماده میشود که بستگی به فصول سال میباشد که در تابستان شربت های مختلف اعم از شربت آبلیمو یا شربتهای مختلف و در زمستان چای و نسکافه میباشد که همراه با چای نبات استفاده میگردد.
اما نکته مهمی که در خدمات مجالس باید گفت درمورد نحوه پذیرایی از مدعوین است که این امر باید توسط نیروی خدمات افرادی باتجربه انجام گردد که افرادی هستد دوره دیده و با لباس فرم متحدالشکل آقا و بانو به انجام این فرآیند میپردازند.

پک میوه ترحیم هجران
پک میوه ترحیم هجران
پک میوه ترحیم هجران
پک میوه ترحیم

تاج گل سبد گل

از دیگر موارد مهم خدمات مجالس ترحیم میتوان به تهیه تاج گل طبیعی و سبد گل برای تزیین مجلس اشاره کرد زیرا گل از نظر روانشناسی در آرامش افراد مصیبت دیده بسیار تاثیر گذار است و معمولا بصورت تاج گل طبیعی و سبد گل میباشد که زمینه اصلی همه آنها گل سفید و استفاده از گلهای لیلوم آنتوریوم استفاده میگردد.

گل آرایی وشمع آرایی 

در مجالس ترحیم که در مسجد برگزار میگردد معمولا تزییناتی هم انجام داده میشود که با انواع گل که بیشتر گل های سفید گلایول میباشد و شمع که درون شمعدونیهاای مخصوص گذاشته میشود انجام میگیرد که همراه با ترمه و رحل و قرآن میباشد و عکس متوفی هم در آن قرار داده میشود که جلوه زیبایی به مجلس میدهد و حالتی حزن آلود دارد.

تاج گل خیریه

اما امروزه در مراسمات ترحیم از تاج گل خیریه که توسط انجمنهای خیریه ارائه میگردد و عواید اجاره آن صرف امور خیریه میگردد استفاده میشود این نوع تاج گلها در انواع متنوع و اندازه های مختلف بصورت مصنوعی ساخته میگردد و در مساجد مورد استفاده قرار میگیرد
اما یکی دیگر از امور مربوط به خدمات مجالس ترحیم چاپ کارت ترحیم (تشکر) از مهمانان میباشد که در آخر مجلس به مهمانان برسم یادبود اهدا میگردد.

جهت مشاوره و رزرو خدمات ترحیم در مساجد با ما تماس بگیرید :

09126170354 – 09396170354 مدیریت : تقوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا