اجرای مراسم ترحیم عرفانی به همراه سازهای نی و دف
درگذشت

استاد مشفق کاشانی در حال شعرخوانی درگذشت

استاد مشفق کاشانی شاعر پیشکسوت در حین شعر خوانی در جمع دوستان و همراهان همیشگی‌اش چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعاتی پیش استاد مشفق کاشانی راهی انجمن شاعران ایران شد تا در مراسم تولد سهیل محمودی شرکت کند.

در این مراسم او در سخنانی به روایت خاطراتش از زمان کار در رادیو و همکاری با کسانی چون زنده یاد قیصر امین‌پور، زنده یاد سیدحسن حسینی، زنده یاد سلمان هراتی، سهیل محمودی و ساعد باقری پرداخت اما پس از آن که آخرین رباعی خود را قرائت کرد از حال رفت.

حاضران در مراسم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند.  استاد مشفق کاشانی از خانه شاعران به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد و در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

چهره‌هایی چون سیدمحمد خاتمی، محمود دعایی، اسرافیل شیرچی، صادق خرازی، ساعد باقری، فاطمه راکعی، افشین علاء، خانم الهی قمشه‌ای، خانواده زنده یاد قیصر امین‌پور، خانواده زنده یاد سید حسن حسینی و … در این مراسم حضور داشتند. احمد مسجدجامعی هم که در راه آمدن به مراسم بود، با شنیدن خبر حادثه یک راست به بیمارستان رفت و در لحظات آخر درکنار استاد مشفق کاشانی بود.

شرکت‌کنندگان در این مراسم پس از این واقعه، راهی خانه استاد مشفق کاشانی شدند تا با بازماندگان این شاعر همدردی کنند.

در این دیدار سیدمحمد خاتمی خطاب به خانواده این شاعر گفت که « فقط شما نیستید که پدرتان را از دست داده‌اید، ما همه احساس می‌کنیم که یتیم شده‌ایم»

 استاد مشفق کاشانی این رباعی را برای مراسم جشن تولد سهیل محمودی خواند: «برخیز ز جا نه وقت خواب است ای دوست/ بنشین که شب شعر و شراب است ای دوست/ در بزم سهیل، زهره با چنگ نواخت/ میلاد بلند آفتاب است ای دوست».

پیش از این مهرداد اوستا، شاعر و از دوستان نزدیک استاد مشفق کاشانی در حین شعرخوانی در جمع شاعران چشم از جهان فروبسته بود.

عباس کی‌منش ملقب به مشفق کاشانی در سال ۱۳۰۴در شهر کاشان زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران به پایان برد. از او ده‌ها مجموعه شعر چون «سرود زندگی»، «سراب آفتاب»، «آذرخش»، «آینه خیال»‌و … منتشر شده است.

انجمن شاعران ایران در سوم مرداد سال جاری مراسم بزرگداشتی برای استاد مشفق کاشانی برگزار کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا